לסרי על הרב קרלנשטיין: "הנושא של אשכנזים-ספרדים היה 'דגל' אצלו"

ישראל פריי No Comments on לסרי על הרב קרלנשטיין: "הנושא של אשכנזים-ספרדים היה 'דגל' אצלו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש עיריית אשדוד, הד"ר יחיאל לסרי, התייחס ב'קול חי' להסתלקותו של ראש ישיבת גרודנא, הגד"צ קרלנשטיין. "אבל כבד על העיר אשדוד, אנחנו מאבדים אבן יסוד בהיסטוריה של העיר, הרב היה חלוץ של הקהילה החרדית בעיר, כשלוחו של הרב שך זצוק"ל".

ראש העיר סיפר על היכרותו האישית עם ראש הישיבה, ועל הרשמים העמוקים שהותירו המפגשים בביתו: "באופן אישי הרב היה אדם קרוב שהתייעצתי אתו ברבות בעניינים הנוגעים בעיר, הוא היה דמות שכולנו הערצנו, בצניעות שלו, בפשטות, בענווה, בהסתפקות במועט, זוכר את הביקורים שלי בביתו, הצניעות הכי מופלגת שאפשר להעלות על הדעת, זאת דמות של פעם בדור".

הדברים שעמדו במרכז מעייניו של ראש הישיבה, אותם העלה בכל מפגש עם ראש העיר היו בעיקר סביב נושאי שמירת השבת: "נושא שמירת השבת שהייתה בבת עינו, המסר המרכזי היה השבת, בכל מפגש הוא העלה בפניי את העניין. הוא הבין מצד אחד את הקושי הקיים בעיר מעורבת, מצד שני עמד על כך שנעשה הכל ושלא נוותר. הוא דרש לעשות הכל למען שמירת השבת, ואני חושב שגם הצלחנו בזה".

לסרי ציין כי הרב "התנגד לנקוט בפעולות חריגות או חלילה אלימות, הכל בדרכי נועם, הוא דגל בשיטה שלהביא את בעל העסק או האיש הפוליטי לשיחה אישית, להרעיף עליו דברי אמונה וחום ולהשפיע בדרכי נועם".

הוא העלה נקודה מעניינת ולפיה "אחד הדברים שהיו 'דגל' אצל הרב, זה הנושא של אשכנזים וספרדים, חלק גדול מתלמידי הישיבה ואפילו מהנהגתה, המנהלית והרוחנית, הם ספרדים, שתפסו אצלו מקומות משמעותיים בהנהגת הקהילה".

"אנחנו מרגישים היום עצובים ואבלים, ומחזקים את ידי המשפחה והקהילה, אחת החשובות בעיר. אחריו הגיעו שאר החסידויות והוא היה אבן שואבת לכולם. בזכותו אשדוד נחשבת היום לאחת המרכזים החרדיים החשובים ולמקום תורה מרכזי".



0 תגובות